דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיקום מבנים מסוכנים 

מאת    [ 04/11/2015 ]

מילים במאמר: 371   [ נצפה 1757 פעמים ]

"מבנים מסוכנים מוגדרים על פי החוק כמבנים אשר מסכנים באופן ממשי את הדיירים בהם, את הבניינים הסמוכים או את העוברים והשבים בסביבתם. החוק מחייב את הבעלים של מבנים מסוכנים לשקם אותם על חשבונם ולהסיר את הסכנה שהם מהווים."

 

מבנים מסוכנים מהווים מפגע בטיחותי חמור ולכן החוק מתייחס לכך ברצינות רבה מאד. החוק הסמיך את מחלקות המבנים המסוכנים בעיריות השונות לאתר מבנים מסוכנים ולהוציא צו מבנה מסוכן לכל מבנה אשר עומד בקריטריונים הקבועים בחוק. צו מבנה מסוכן מחייב את בעלי הנכס לנקוט בפעולות המתאימות להסרת הסיכון, והחוק משית סנקציות חמורות על בעלי נכס אשר אינם נוקטים בפעולות אלו. סנקציות אלה כוללות, בין היתר, הגשת כתבי אישום ופתיחת הליכים פליליים נגד בעלי הנכס. לכן אם קיבלתם צו מבנה מסוכן מהעירייה אל תתעלמו ופעלו בהקדם כדי להימנע ממצב בו יינקטו כנגדכם הסנקציות הקבועות בחוק.

תהליך שיקום מבנים מסוכנים מחייב שכירת מהנדס פניה אשר יפקח על תהליך שיקום המבנה ויפעל להסרת צו מסנה מסוכן על ידי העירייה. כל תהליך השיקום והשיפוץ של המבנה הוא על חשבון בעלי הנכס. ישנם ממצאים רבים שיכולים להביא להגדרה של מבנה בתור מבנה מסוכן. הממצאים יכולים להיות ממצאים קונסטרוקטיביים כגון ליקויים בעמודים תומכים, קורות וחגורות תומכות, או ליקויים שנראים קוסמטיים אך מהווים סכנה לסביבה, כמו טיח מתקלף ונושר או אריחי קרמיקה רופפים אשר עלולים להינתק ולגרום לפגיעות חמורות.

אם קיבלתם מהעירייה צו מבנה מסוכן עליכם לפעול במהירות. עליכם לשכור שירותיו של מהנדס בניין לצורך הערכת מצב המבנה והכנת תכנית עבודה לשיקומו, ואת שירותיו של קבלן אשר יבצע את כל העבודות הנדרשות בפיקוחו של המהנדס שבחרתם. אם המבנה שהוכרז כמבנה מסוכן הוא בניין מגורים משותף, האחריות על שיקומו, והעלות של העבודות צריכות להתחלק בין כל בעלי הדירות בבניין. אם אתם מתקשים בהשגת שיתוף פעולה מבעלי הדירות האחרים בבניין מומלץ לפנות לקבלת סיוע מהאגודה לתרבות הדיור אשר יש לה נסון וכלים לטפל בבעיות מסוג זה. אם אתם רואים שלא תעמדו בלוחות הזמנים שהציבה לכם מחלקת מבנים מסוכנים לתום עבודות שיקום הבניין עליכם להגיש בקשה להארכת לוחות הזמנים לשיקום המבנה המסוכן, כדי שלא תהיו חשופים לדוחות ונקיטת אמצעים משפטיים נגדכם. בתום ביצוע עבודות השיקום, על המהנדס ששכרתם את שירותיו לבדוק האם הוסר הסיכון כפי שהוגדר על העירייה. אם אכן הוסר הסיכון, יגיש המהנדס לעירייה אישור על הסרת הסכנה, והעירייה תסיר את צו המבנה המסוכן.

http://www.ykcolors.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב